Monday, February 2, 2009

universiti,kolej ATAU form6

pilihan anda?haha..
setiap individu ada pilihan masing-masing.tapi kalu korang tak capai mana2,apa yang akan korang lakukan?aku?aku ni masih terpinga pinga tp dah adalah 2 atau 3 tmpt dalam otak dan kirenya tk dt mana2 adlah juga tmpt blajar lain yg dah masuk dalam pikiran.bagi aku mudah je!asalkan korang nk belajAr..adalah tempatnya!ingat!!herm,balik pada perbandingan yg aku nk buat..

universiti..
ada swasta dan ada awam.3 febuari 2009 tarikh penting!ingt!mohon ipta sehingga la lpas kuar result(10 hari selepas bekerja).permohonan ipta ini menawarkan program asasi atau diploma and byk universiti tak terlibat.UKM,UUM,UMS x join..lupe lak,swasta ni oke la jugak mcm MMU,UNITEN..laku pelajarnya taw.tp wang menjadi taruhannya lah.huu.

kolej..
punyalah byk kita dgr seperti ALIF,RIMA,SRI..tak berapa femes and mahal!aduhai..tapi kalu kita dgr LIM KOK WENG,TAYLOR dan SUNWAY,masing2 berebut pulak.hihi.bagi yg mampu masuklah tp bg yg tidak,jgn la berangan.mahal tuh!lain la kalu ada scholarship and pinjaman pun faham2 ajela mahal nya.
bukannya tak da kolej yg sederhana harganya..KOLEJ KOMUNITI,KOLEJ MARA,KUIS..murah la jugak.tapi kalu korang nak juga yang mahal!terpulang lah pada korang.bukannya duit mak bapak aku.huu

form 6..
ramai pandang rendah terhadap warga STPM.kenapa ya?korang tahu?org yg pernah masuk form 6 lebih hebat kerjaya nya dr org yg tk ambil.serius!bukan la org yg tk ambil bererti x hebat!cuma kebanyakkan form 6 berjaya menjadi seorang berpengaruh dan berpangkat!herm,aku tabik org yg mngambil STPM.

so,dah pilih dah arah hidup?mana2 pun pilihan korang x kesah la.suma org nk yg terbaik!btul x?asalkan elesa dan pling penting ada sign MQA!kalu xda tu,sijil,diploma,degree,master,Phd. tak diiktiraf tau!sekian,wasalam..

No comments: