Friday, April 3, 2009

penat + letih = ngantoks!

pagi tadi bangun awal.keluar ngan nida jap gi kedai.then balik umah..bersiap-siap dalam kul 9 lebih kluar balik.kerja aku sungguh banyak hari ni.semalam papa tanya samaada aku nk dia tolong ke tak?!aku jawab tak nak.eheh.aku nak buat sendiri.nak belajar jadi lebih dewasa.esok2 aku kena lalui nye juga.s0,belajar la dr sekarang.aku uruskan hal maklumat peribadi aku tadi.prepare untuk mana2 pihak yg panggil.first aku pegi photostat segala sijil-sijil aku,slip exam,ic dan beli la enveloped.tanya akak kedai tu
aku:akakk!sy cr enveloped bersaiz 19cm x 25 cm' ade tak?
(akak tu kata ade terus aku ikut belakang dia gi bhgian enveloped)
akak:kamu nk saiz brapa?
aku:(dalam hati>td kan dah cakap.huhu) 19x 25 kak!
(akak tu senyum terus duduk bersila cr enveloped!wah,maju akak niyh.hehe.berterusan dia cr dan dia bg aku yg kecik punye.padahal aku nk yg besar punye.kemudian tu br dia ckp~)
akak:tak ade la enveloped saiz tuh.
aku:Hmm,takpe la akak!tu ade yg besar tu bg kt sy aje lah.
akak:ok,ok..
mintak dia photostat suma dan bayar.time tu ntah nape aku gelabah giler.abih syiling jatuh merata-rata.casher ngan surang mat indon(td tgh menyanyi lagu indonesia terus berhenti nyanyi) masing2 suh aku cool.haha.ngeks giler.apa la aku ni.buat malu diri.
masuk dalam kete,asingkan segala documents.terusan start enjin dan jalan.perhatikan dalam kedai tu.mereka masih gelakkan aku!kuang asam!!

perjalanan seterusnya ke STPD(sekolah).aku parking dlam kawasan sekolh.hebat ar!pengawal tak nampak pun kelibat kete aku.huihui..menuju ke pejabat.tanya kat surang makcik kerani ni."pengetua atau hjh faezah ada tak?'..dengan muka masam dia tuh,dia kata 'takda.dia gi kursus'.takde rezeki betul la nk bereskan cepat2!pulanglah aku dengan tangan kos0ng.grhhh,...
masuk balik ke pekan..perkara seterusnya tangkap gamb0!kt kedai kawan papa.ckp ngan uncle aku nk ukuran passport punya..ok aje jawabnye!dapat murah.muahaha.amin..katanya harga kawan.pape aje lah.thanks uncle edit gmbr aku kasi nmpak cun sikit!ahaahah.
sterusnya gi pejabat pos lukut memandangkan kat pekan payah beno nk cr parking kan!beli postal order rm 30.haha.setem 50 sen dan balik kepenatan.


*ending cerita ni...:aku bellajar pekara br.kalau dulu nk gi pejabat pos beli setem pun aku suh papa beli kan.urusan maklumat peribadi pun papa yg buat.tgkp gmbr pun papa teman kan!!!!ahaahaha.

4 comments:

Unknown said...

penat+letih = tidur
halo mbak Farakh
apa kabar??

Lyeen said...

laaaa....
npe tnye pegetua je?
tnye la penolong kanan de ke x..
nak cop penolong kanan pon boley laa

farahk said...

HEY,HEY
BALI girl!hehe.
hehe..baik,baik aje.kamu?

farahk said...

L..
FARAH dah pegi smlm.tnye juga pen.kanan..dia pun gi kursus.
isnin ni pergi ke pejabat pesuruh jaya ajela .senang lagi kot.
azam farah ialah tuk selesaikan sebelu ari rabu ni!insyallah.hehe.
letih.
farah on9 so kena beli wang pos la setem la.penat!kuikui.