Tuesday, July 20, 2010

ulangin edisi 16 febuari 2009(dlm blog aku) atau resipi len pulak?

as usual...perut aku kelaparan.aku ikat perut lagi!!!
aku cuti seminggu nanti.esok hingga jumaat mid term.hari Ahad ni jadi ke tak ntah kelas cheese tart??
nAk jadi chef pun ari sabtu nanti la gayanye.hehe.

cadangan:
nasi putih
ikan bakar sumbat 0r ikan bakar biasa
sup ikan
sambal cey!

nasi seperti biasa..kena lah beli beras then masak!huhu.nak cari beras murah yg payah.
ikan bakar aku ambil resipi nya di myresipi..uh,nyumnyum..
sup ikan aku rase just taruk sup bunjut adabi tuh + ikan +bwg putih +bwg merah + daun sup + halia + kentang!siapp!!!hehe.(selalu buat mcm tu ler)
sambal cey..dia mcm ikan keli berlada..tp ni ikan bilis.dan lebih sedap+pedassssz dari ikan berlada.

mcm byk je barang dapur kena beli?
*beras
*ikan(merah dan kembong dan ikan bilis)
*sos cili
*bawang merah
*bawang putih
*belacan
*halia
*kentang
*serai
*asam jawa
*garam
*gula
*cili boh
*cili padi
*limau kasturi
*kunyit
*cheese cream
*kenny rogers
*daun sup
*daun pisang
*sup bunjut adabi
*minyak masak

p/s:haa..ambik!!19 item kena beli!ayoo amaa appa!~

No comments: