Wednesday, July 7, 2010

sekadar gambar perhiasan..
sekarang ni musim orang sibuk buat kenduri.pernah aku cerita dahulu,aku suka sangat pergi majlis kahwin orang.tak sia2 jemput la.insyallah aku hadir.hehe.
so nanti kedua kakak saudara di kedua2 belah family bakal ke jinjang pelamin.insyallah.
kenduri kak ija akan diadakan di perak seminggu lepas raya haji.aku dah plan nak buat something untuk dia.then kak nurul tgh tahun hadapan.
sebut pasal nikah2 ni.ousemate aku,kAk nad pun da melangsungkan pernikahannya ahad lepas di masjid wilayah.aku tak dapat pergi.malangnya!sbb kaki aku ni lah!tak baik2 da hampir 3 bulan dah.sedih rasenya.rasa give up pun ada.tekanan hidup la aku ni.mana taknya.,aku dah tak boleh aktif mcm dulu lg.nak naik turun tangga pun pedih je rasa.tp nak buat mcm mana??dalam campus ni x sah la x jumpe tangga!huhu.
aku redha!aku tahu Allah tu akan uji pada orang yang dirasakan mampu menempuh kehidupan.
balik pada alam perkahwinan(sekejap kawin sekejap nikah).hoi hoi>bak kata shahir af8.
dua pupu aku pun akan melangsungkannya bulan 10 nti kat penang.insyallah.jodoh itu pelik.kita tak akan dapat terfikir pun siapa jodoh kita.

sebut pasal jodoh.?/
 siapa tidak mahu tahu,siapa tidak mahu kahwin,dan siapa mahu untuk hidup seorang hingga akhir hayat.hidup ni memerlukan teman.tak payah nak specific kan.aku pun tak tau sangat derr.
tapi itu lah..hakikat yang Allah ciptakan..manusia punya perasaan.
kadang-kadang manusia punya perasaan melebihi batas itu yg sekarang ni asyik keluar di kaca televisyen,buang bayi dalam tong sampah la.,bayi dimakan gagak la.subhanallah.bayi2 tu comel sangat!bagi lah pada sesiapa yang tidak memiliki anak.setulusnya mereka nak jaga!mereka mahu mendakap anak2 kecil tu.mereka terlalu inginkan zuriat tetapi tidak mampu.bagilah mereka peluang.jangan biarkan anak kecil yang tak berdosa terus dihukum oleh pasangan sumbang mahram ni!


cinta pada ALLAH adalah satu.

satu means tiada tuhan melainkanNya.
sesungguhnya..cinta Allah memberi seribu makna.pelengkap hidup dan penentuan di manakah kita nanti!
masih ramai terleka dan terpedaya.termasuk aku.aku malu lah.:(

cinta pada RASULULLAH adalah wajib

wajib bagi kita terus mengingati perjuangan beliau.terlalu bAnyak perkara yang boleh dijadikan contoh.Al-quran menyingkap rahsia alam dan melalui hadis Rasulullah juga kita mampu mengerti segala ceritera.

cinta pada kedua orang tua adalah penting

tanpa mereka siapa lah kita..tanpa mereka apalah kita.tanpa mereka memang sangat tidak bermakna dalam jiwa dan hati kitA.
(sayang aku pada kedua orang tua aku adalah ikhlas.tanpa berkat mereka siapalah aku!:( )

tercinta pada kaum adam adalah bahaya sedikit.huhu.

zaman remaja muda-mudi ni kan..tak heran la orang cakap pasal ni!
jiwa dan naluri kata hati merobek seketika sedang aku merasakan sudah cukup cinta aku adalah untuk Allah,rasulullah,dan ibu bapa..belum pernah cukup lagi untuk aku memperbaiki cinta ini dan belum puas lagi sebenarnya aku cuba mendekati Allah.kenapa pula datang nya perasaan cinta terhadap kaum adam.aku dah mula rasa yang sememangnya aku tak layak untuk sesiapa.walaupun aku sudah sedia maklum..hidup ini berpasang-pasangan.tapi aku kurang ambil pusing terhadap perkara itu.kenapa harus tiba2 cinta datang tanpa diundang(haa,cam novelis tak?).betul!kalau dulu aku kuat berangan waktu sekolah.lepas tu hilang seketika.dan kini ia muncul kembali!haa amik kau farah!!
ye,aku mengaku cinta itu pelik+buta +tak mengenal apa2 pun.
cinta itu sakit kan..sedang kita berharap pada seseorang.namun masa tetap berjalan dan sehingga akhir waktu kita membawa haluan masing2,tiada lah penemuan dua insan !tiada lagi.hrmm,teringat pulak!~bak kata org dulu2.,kalau dah jodoh..lama mana sekali pun,jauh mana sekali pun kita pergi.sampai waktunya dia akan muncul!dia akan muncul menjadi teman hidup.huu.~
apa harus aku lakukan kalau sebegini rupa?walhal aku mmg tidak mahu antara aku dan dia langsung tak bercakap!tak berbual!tak bersembang(sama lerr)
sekarang faham atau tak perasaan aku?
aku nak sangat bercakap ngan dia.tapi kadang2 aku tatau sama ada aku kelihatan sombong atau dia tak layan orang mcm aku.aku ni merendah diri sangat laah!
di akhir cerita.
aku berdoa dan betul2 beharap agar diberi kesempatan untuk membuat sesuatu.takkan selama lamanya berharap agar dia yg mulakan dulu.tapi betul lah!aku ni pemalu sangat!tak mungkin lah berjaya.senyap saja sampai akhir sem.sampai  habis belajar!
sabar lah farah(hati aku pujuk sendirian!~)
kalau dia merupakan jodoh kau dan Allah mengizinkan..
di luar sanalah aku bina sedikit harapan untuk bertemu kembali dan waktu itu,kita saling tegur menegur.wallahulam

No comments: