Wednesday, November 17, 2010

tiba-tiba hati aku terusik."kenapa aku tiada kawan lelaki yang akrab di kampus?"sekadar kawan yang mcm2 tu pun aku takde..aku pemalu ke?aku sombong ke?mungkin la kan.perasaan apa yang patut aku rasa sekarang?sedih sebab tiada mereka atau gembira kerana berjaya menghalang diri dari perkara yang menghampiri zina.tapi melihat pada geng usrah,oke je pergaulan mereka.ada je berlawak jenaka dengan kaum adam.aku je kalau join mereka.senyap menyepi.alahai.kenapa dengan pergaulan aku ni.hakikat aku mencemburui kerana mereka pandai bersahabat dan aku sebaliknya.pelbagai fikiran negatif.ya Allah ini bukan keluhan.tp aku nak tanya pada diri aku sendiri layakkah aku berkawan dengan muslimin dalam usrah?aku dah bersyukur sangat aku ada ramai kawan perempuan.kawan dari tadika pun masih contact dengan aku.cuma jarang atau hanya 20 peratus sahaja kawan lelaki.mungkin mereka segan atau malu nak berkawan dengan aku.apakah solusi yang pasti.?hrmm,mungkin lah aku kena bersihkan hati aku dulu.byk kekotoran melekat dan ketegaq.jadikanlah aku manusia yg disayangi Mu ya Allah.Kaulah kekasih yang pasti!Kaulah sahabat yang sejati.mendengar rintihan aku.aku tak mahu dalam golongan yang merasa kecewa.aku juga mahu jadi kekasih dan sahabat yang terbaik hanya untuk Mu yang kekal abadi.org kata,menangislah sepuas hati mengadu nasib padaMu.perhubungan satu2 dengan Mu lebih buat aku berasa lega .ya Allah,suatu ketika jika Kau ingin jadikan aku lebih baik dari sekarang.aku akan berusaha untuk menjaga amanah Mu.
oh sahabat..kalian ramai!terlalu ramai di dunia ni.tp siapakah antara kalian dapat bimbing aku ke jalan Allah dgn lebih dalam?bantu aku fahami ilmu Allah.yang pasti.,aku penat untuk malu bersahabat dengan muslimin.aku betul2 ingin berkawan dgn mereka.tapi bukan lah nak ada feelin2 ni.cuma mahu bersahabat,teringin nak mereka layan aku seperti mana mereka melayan muslimah2 yg lain.bergurau gelak ketawa.kutuk2 secara dedikasinya.aku mahu!:(

2 comments:

MiSs aNySs said...

its oke babe. ntg to be worried. i pown xdak kwn laki kt campus! i dnt like to frens with boys much. i prefer gurlsss! laki2 nih buat semak jahh. hehhe

ain said...

hehe.
i ni kalu dapt cakap ngan org,mesti excited semacam.misti diorang cam 'apehal pompuan ni?'*dushh..

rase pergaulan kat kampus masih kurang lg.ni dah nk dekat abih.baru nak all out suma bnda.nk berkenalan waktu akhir2 ni.,diorang akan bg layanan biasa(maksud;kalau terserempak tegur hi!hi je.takde nak bg pendapat,idea suma):(

harapan baru...
masuk tempat lain nti.,mmg giler2 nak berkawan dgn senior,junior.kasi terkenal skit.yeah!(siap ade azam lg.ceihh:))