Tuesday, December 23, 2008

HaRi jUmAAt hngga lah HaRI isnin..apa yg aku lakukan bersama keluarga.:P

A-do-be ph0-to-sh-0p

ari jumaat lepas abg aku bg aku sotfware ADOBE PHOTOSHOP..versi lamanye!

alahai,x reti nk edit lngsung..
camne eyh?but thanks mmg aku cari software ni dari dulu kala lgi..mintk kt cikgu ict aku hampeh!!alamak,jangan sue aku suda!sorry ye cikgu jam..dah bersalin ke blum agaknya dia..mudah2an senang bersalin dan bahagia bersama bakal anak yg dilahirkan itu.amin..
balik pada software inih..aku nk la bljar edit.aku geram tgk org len fulamak gmbr cukup mantap.hehe.aku suke!korang?huhu.jenuh aku bljar siang dan mlm nti.wawa.


------------------------------------------------------------------------------------------------

..ikAn baKaR..

ARI Sabtu tuh..contact ngan pak long n pakteh pi mkn ikan bakar kt Sg duyong ,Melaka.
tempat feveret kami sekeluarga..aku ni kiranya dah expert sangt dah kt area melaka tuh..so,jgn la nk kelentong ini itu.masakaN tidak seyh??akak aku dok ket melaka tu hampir 10 thn.asik tiap2 minggu ulang alik pd-melaka mana la aku x bijak bab area situ.muahaha.bukan bangga tp anugerah Ilahi..mane2 aku pergi,aku ingt sangt2 jln tu.lorong mane nk corner,ceruk mana nk redah.mgkin ramai kt poyo aje aku niy..x kesah la jnji aku taHU jln..kadang2 org len ingt2 lupa mane satu jln nk dituju.so,aku jd la tourist guide kojap.:D..
mlm tu selesai mkn.saudARA aku kt nk gi karoke laa..diorg i cari tempat..semntara aku n fam gi umah akk aku kjap antr ikan bkar.alik2 diorg call..kt dah fully book oleh org len.but mnrut cerita saudara ku..diorang da excited gile tgk ada bilik kosong tp sebnrnya da booking oleh org len sampai 3 pg..alamak,frust bangt time tu..it's oke la.maybe tkde rezeki.act,ini juga salah satu hobi kami..karoke!paklong aku kt..melalui karoke niyh juga dapat melatih kita untuk lantang bersuara atau berani bercakap semasa ingin mmbuat presentation kew apa ke...jadikan kita lebihberani,independent and sporting!hehe.

----------------------------------------------------------------------------------------------

mEngeratKan silaturahim

ahad tu pulak(21/12),
aku n family gi la tido di umah pk long memandangkan saudara aku kt ada tempat karoke di pavillion..wuuu,excited tuh.tp lupakan yg itu kejap sbb saudara yg jauh n x rapat dtg mngunjung.mmg dr ayh aku lgi kurang mngenali mereka..herm,itu la adat keluarga besar.sampai x tahu ade saudara lgi.menurut fakta yg dikaji selidik.atok yg hadir haritu merupakan sepupu tokwan aku!!HAA..kirenya aku ni ngan tok tuh..cucu saudara lew kan?eik??aku da putar belitkan fakta kew??ayh aku ngan ank tok tuh kira dua pupu ler..susah nk didefinisikan status aku.hihi.tp x pe,yg jauh kita dekat2kan,yg dekat kita lgila dekatkan.:P

----------------------------------------------------------------------------------------------

BUFDAY PAKTEH

alahai xde kek la pak teh tp hari smlm cukup mngembirakan kami semua.sampai aku sampai di rumah bkn pukul 10,11...kul 1 pagi sampai rumah.adeh!!
pagi smlm,mama ku n maklong buat sarapan pagi.mk long aku buat bihun n mama aku buat cekodok.sedap juga menu pagi nye..hihi.plan punye plan..kitaorg decide g Alamanda memandangkan aku ni juga udah lama xpegi stu.apa salahnye turut serta.kitaorg gi maen boling disana.hehe.best lol!picture nye aku masih blum terima lg dari sedara aku.kalu n diikutkan seara aku masih berda di kl skrg niyh..so mgkin dlm 2 3 4 hari lagi br dpt gmbr yg aku nk tunjukkan kt suma.fulamak,maklong aku pro maen boling n u knoe wat?papa aku pun terror dowh!actually,tis is ma first time tgk papa aku maen boling.sebelum ni dia gi maen boling ngan kawan sepejabat sebb ada pertandingan x silap.aku x join.ntah nape ntah.huhu.aku pun main gak!!!dalam keadaan rabun aku nyih.kan aku citer kt korang yg spec aku ni kena ragut ngan beruk sewel tuh.main la dalm keadaan giler tu.sampai dua game aku main..x puas laaa.buat pengetahuan,dulu2 aku adalah ahli kelab boling sekolah aku.haaa,jgn lupe.hihi.pencapaian tertinggi aku kutip at least 60 lebey ada..tp skrg kurang la plak.muahaha.mgkin sbb dA lama xmaen.warm up dia len siket.!form 5 aku stop maen sbb nk exam..leceyh btul alasan aku th.
then,kitaorg mkn dkt food court berdekatan ngan masjid putrajaya.NYUM,NYUM..aku decidemkn tgh hari western.Secret Receipes ada kn??so,aku order la my feveret meal kt kodai itu..i like chicken cordon blue!:P
selesai sudablik la rumah memandangkan nti nk gi pv right!!kna tgu pklong blik meeting dr Melaka dulu..

----------------------------------------------------------------------------------------------

KAROKE BEBEH!!

sebelum maghrib bertolak dr Bukit Mahkota.sampai aje.kitaorg npmk kete nk kuar..nk masuk la parking tetiba susuk tubuhnya seperti bisa ku lihat tp dimana ye?hehe.kitaorg amik tempat parking mustapa kamal.alaaa,pelakon tu..hee,excitednye.encem gak kalu dia kurus.huhu and
tepat kul 8 mlm kitaorg msuk RED BOX..
well,masuk je tmpat tuh...mak oih..!torkojut den.segalanya merah!aku ni gemar warna merah niyh.kitaorg dibri layanan istimewa because bayar nya mahal deyh..even aku karoke kt box kecil kt seremban pun br rm1 ringgit ini pula kt red box hampir rm 600 loh!!!!!!!!gilak..but nice places..sekepala kna byr rm55++net i think.dunno la..ni suma pk long aku support n papa wif pakteh support skit.hehe.thanks pak long..tenkiu so much yaa!nyanyi la dkt cna..diorang nyanyi,aku amik mkanan..aku nyanyi,diorang amik makanan..gila la tempat tuh..siap boleh mkan..sedap lak tuh roti jala dia ngan soup nya!!huhu..cam hotel deyh.aku nyanyi byk gak lagu..lagu indon byk aku pilih sbb nada diorang xde la pjg sgt!senang nk ikut..kirenya mlm smlm melalak siut..sib baik org x dgr.:D.org yg jg tempat tuh kata unlimited time..even kalu kita nk nyanyi sampai pagi besok pun bole..byarannya seperti yg aku sebut di atas..kiranya kitaorg nyanyi dr kul 8 mlm hingga 12 gh mlm..fuh,puas!!!berbaloi sangt2 sbb nya dgn byaran sebegitu..korang ley mkn,nyanyi tanpa henti...itu yg terbaik kan!!best aku ckp kt korang!cube la try.dgr2 cerita siti nurhaliza pun celebrate bufday kakak dia kt ctu taw!golongan artis aje dkt cna,..itula akhirnya......hampir 4 jam kita org lepak kt cna..saudara aku best bangt deyh.hope len kali pegi lg kt cna yee..aku rindu la soup creamy nya!!have a g00d day yupp..daa!

No comments: