Wednesday, January 28, 2009

j0hor.

kira2 sesudah subuh,aku n family bertolak pergi melaka kejap..plan kitaorg minggu ni pegi johor.huu.berjanji dgn tokcik aku di melaka singgah makan kt malim ikan bakar.selera dowh mkn kt situ.hehe.

then agak2 kul 2 sudah,kitaorang mula bertolak ke johor.johor dimana?herm,di felda moakil.dekat yong peng!hikhik.tido 2 mlm kt cna!dalam perjalanan tu,ada 2 atau 3 kawasan yang kelakar juga namanya.antaranya kampung Lam Lee dan kampung Bertemu Jod0h.huu.so,sesiapa yg mencari j0d0h pegi la cna.hakhak.0uh,masuk kawasan felda aje tentu bosan tp teruja sbb da lama x jumpe buah hati kt felda tu.hikhik.siapa??hadif,budak yg berusia lingkungan 2 hingga 4 thn la kowt.tak interview pulak dia.hiihi.

aktiviti bermula keesokkan hari nya,awal2 pagi mak ngah aku beli sarapan.kitaorang breakfast dulu kt rumah.then,masing2 siap nk pergi cari roti bakar di Kluang.mkn masa yg agk lama juga untuk sampai..sesudah sampai,kita org kena berebut tempat duduk.hahaha.and masing2 order roti sampai 3 keping.byk tuh!!rasenya sedap juga tp x larat mkn satu tu aku bg kt mama.dok perhatikan org lain mkn nasi lemak.bila tnya org tu kt da abih.frust giler.sedap sgt agaknya!huhu.tk sampai 10 minit org yg bw nasi lemak datg bawa sebakul lgi.tp kitaorg tgk aje la pasalnya org2 yg mkn kt cna suma berkerumun rebut nasi lemak tu.sampai licin.hahaha.teringat aku waktu dolu2 kt sekolah.aku n kawan2 berebut nasi lemak che hassan.aduhai.kelakar je

di kluang station.roti bakar femes tuh!



teruskan perjalanan ke Rengit.apa tu?di sana menjual barangan second hand dr singapore.jauh jugak antara daerah ke satu daerah yg laen di johor ni ye..hermm..sementara nk sampai tu,aku dok pikir kawasan ni mesti menarik.tp alik2 sampai aku kt cna,kawasan org asli.hikhik.agak buruk juga skit tp seronok la.barangan eletrik korang senang2 dpt dlm rm200 drpd harga sebnr rm1000.x caye?pergi la RENGIT!!huu.ada peti ais,mesin basuh..bla,bla.

dalam tgh hari kitaorg bertolak pergi Danga Bay.hampir pukul 3 ptg kitaorg br nk mkn nasi tengah hri!haha.bayangkan bertapa laparnya masing2.huu.singgah di restoran singgah selalu.bole tahan makanan kt cna.tok cik aku belanja pulak tu.terima kasih ya.jalan2 area pelancogan situ.aku dan makcik aku yg da besar ni pun,teruja nk main kt funfair.haha.best jugak la.tp aku stil pingin bangat nk main bumped car!!so,bile la gamaknya.

restoran singgah selalu,jaybee





petang berlabuh tirai dan kitaorg singgah di complex Larkin.mak sedara,tok sedara,mama aku borong tudung yg makin popular."tudung ikin".haha.aku selalu kacau mama aku.'kata x suka ikin,beli gak tudung dia'.haha.mama marah aku balik.'alah,dia tu nk glamour lebiyh' ntah ape lagi la mama aku meleter.tergelak aku tgk perangai mama.then balik la kawasan felda semula.nk dekat pukul 12 br sampai umah.hikhik.

esok tu,raya cina..hope x lambat nk wish cong xi fa cai to all ma chinese fwens.hihii.kitaorg nk blik da..sedey sbb nk kena tinggalkan buah hati aku tuh.sob2x..:(.*gambar aku dgn adif tu ade.sebelum blik aku tngkap dgn dia.pendekkan cerita,blik tu kitaorg singgah batu pahat.mkn beriyani gam.tak sah la kan pergi johor x mkn beriyani.kt Jln Peserai sana tuh.huu.then singgah muar kejap and terus balik.dalam perjalanan pulang ke Port Dickson aku tgk gerhana matahari ngan cermin mata hitam.hihi.

ni la adif!cute kan...



erti kata laen,kitaorg ronda satu Johor tu la..Rengit,Yong Peng,Labis,Kulai,JB,Batu Pahat,Segamat,Tangkak je x lalu.hihi.

No comments: