Wednesday, January 21, 2009

KELIRU..

kepala aku pusing sgt la..
oh ya,aku skrg dlm cc yg penuh kesunyian..
sbnrnya aku x suka keadaan aku skrg niyh,aku keliru bila pikirkan masa dpn aku yg ntah ape akn berlaku.aku skrg ni pun cuak tggu result spm!ayoyo..
then,pilihan c0urses yg pelbagai dlm otak aku..


antara pilhan aku:

  1. mass c0mm..
  • org kata kalu amik course ni ko tanggung la sendiri sbb nye da ramai yg amik
  • peluang pekerjaan skit?
  • ramai yg menganggur akbat course niy.
  • tp aku da taw cita2 ku adalah events organiser..huuu

2. culinay..

  • culinary bhgian pstry.haha.aku suka hidu bau roti..
  • lagipun aku bole la buat skit2 asas ttg roti ni.
  • course ni ada peluangnya.kita ley jd lecturer..erm tokei kedai roti.(and angan2 aku nk bukak cam the loaf-dr Mahathir punya tu)
  • ntah laa?

3. nursing..

  • oke,aku minat benar dgn course ni gak pasalnye..kalu aku keje ni..geng2 aku sure comey2.haaha.nurse kan comel?tol x?
  • tp masalahnya aku ni fobia bau ubat dowh.aku rase pening ngan ubat .tgk org sakit pun aku da cam nk pengsan je.hikhik.
  • tension giler..
  • tp kawan aku kata n akak pun ada ckp..course ni confirm dapt keje.and seng2 nti kita ley gi luar negara keje kt cna.huuurmm..

4.banking and finance

  • sektor ni peluang pekerjaan nya luas
  • namun,aku mengakui diri aku bukan la hebat mane dalam subjek akaun walaupun berguru ngan mr.siva!
  • tak glamour
  • otak berjalan bila kita buat kerja mengira..tul x?

5.sejarah dan tamadun atau psikologi

  • skop pekerjaan rasenya kurang.aku thu pun selpas bc paper mengatakan bidang sastera terhad
  • x macam perubatan,seni,perakaunan
  • tp aku ada bakat juga dalam membaca mentaliti seseorang tau!
  • and subjek sejarah time sekolah agak memuaskan pemikiran dan ketamadunan diri aku.

tp skrg aku keliru sgt2..tolongla aku..aku mint btul2 dgn mass com tp bole dibanci dr dulu hingga kini ramai yg menganggur??camne niyh.aku x yakin dgn diri aku..aduhai.pandangan umum BERGUNA ATAU TIDAK?itulah kerumitannya dimana diri sndiri perlu memilih apa yg diri mahukan.

No comments: