Tuesday, February 17, 2009

Dunia..oh dunia sementara! perhatikan aKU..

Perhatikan aje la ,,kejap je!
Sebelum nafasku terhenti,sebelum mataku tertutup..aku ingin smpaikan hajat dan impian aku.pelbagai pekara yg semakin sukar untuk kita kecapi skrg ini.lebih-lebih lagi dlam mengejar cita2,mencari pasangan hidup..aku juga ingin cari nikmat hidup yg terbaik namun apa kan daya.Dia maha berkuasa..ini ceritera tentang kehidupan manusia .sering kali aku melihat jatuh bangun seseorang berdasarkan nafsu dan hasutan syaitan.orang nya berilmu dan ada yang tidak berilmu.ada yang bongkak dan ada yang merendah diri.ada yg beriman namun terpesong pula akidahnya.ada yg hina dipenuhi maksiat dalam diri namun akhirnya kembali ke pangkal jln.MasyaAllah.siapa la kita untuk menilai seseorang itu..pandai atau bodohnye orang itu.miskin hina terus menjadi kaya.!
itulah takdir Sang pencipta segala kehidupan.org yg kuat sering mengherdik mereka yang lemah..tak sangka pula selepas beberapa thn menghilang akhirnya bertemu jua dalam kesesatan mencari arah.dengan takdir Allah.2 orang hamba ini berjumpa.masing2 bertanya khabar.namun tergamam si kuat ini apabila mendengar bahawa si lemah menjadi seorang yg kuat.malahan miskin papa kedana nya dia dulu telah berubah mnjadi seorang hartawan,dermawan.dari sudut ilmunya dahulu seorang yg tidak bijak..gagal dalam ujian.namun benarlah apa org kata,"GAGAL TIDAK BERERTI SELAMANYA GAGAL!"dan kepada hamba Allah yg kuat dahulunya bertukar sebaliknya.dia kemudiannya berasa malu dan terus menangis memohon keampunan kepada Ilahi.sambil terus dilihatnya oleh hamba yg dermawan itu.mereka saling berpelukan dan membantu sama lain.
takdir,nikmat dan kuasa Allah tidak mampu untuk kita lakukan,apatah lagi untuk melawan-Nya.Allah menciptakan setiap manusia ada keistimewaannya.walaupun kita merasakan diri kita seorang yang tidak lawa.namun,kalaulah kita dapat berbual dengan-nya. pastinya Allah berkata sebaliknya.wallahualam..tetapi sygnya,cinta sejati kita nan satu itu memberitahu kewujudannya melalui pelbagai bentuk nikmat spt sedih,gembira,sakit.. apa yang mampu kita buat sebagai hambaNYA.berdoalah sepuas-puasnya!hingga saat menghampiri kematian sekali pun ingatlah Allah!kerana Dia jugalah mengatur segalanya ttg kehidupan kita.dan Dia yg menentukan putaran alam ini.
adakah masih panjang laGI kehidupan aku ini?jika masih,izinkan aku mengecapi kejayaan untuk mereka yg memandang rendah padaku.terima kasih ya Allah kerana memberi aku peluang melihat dunia yg tidak kekal ini.ampunkanlah dosa2ku yaAllah serta terima kasih kerana meminjamkan org yg aku pling syg iaitu keluarga ku.Terima Kasih.sesungguhnya,biarpun aku bukannya orang yg glamour untuk dikenali semua cukuplah hanya Allah saja yg mengenali aku.Alhamdulillah..Kau mampu mendengar rintihan hati aku,melihat kesedihan aku,menyelami hati insan ini.wallahualam.

*saat ini aku sebak sangat!:( aku terpikir biarlah aku gagal dalam percintaan di dunia,biarlah aku gagal menjadi orang yg terkenal,biarlah aku gagal mencipta nama dan biarlah aku gagal mendapat perhatian semua kerana kini aku hanya ingin berebut untuk berada dekat dengan Allah!

6 comments:

- Gie - said...

btol...dunia hanya sementara..
percintaan dunia ni byk dugaan..mcm2..
bkn sng utk jd seorg yg disyangi ramai..

bkn sng utk diminati rmai..
bg kak g..kak g lg prefer..only 1..a very gud one..yg bkal jd psgn kte..sehidup semati..di akhirat jg..

klu rmai sgt minat..susah..xtau nk plh mane..klu break ke..susah..memakan diri..Allah telah tntukan..jodoh kte..
percayala..mgkn ade jodoh yg terbaik utk kte luar sn..

lgpn..klu kapel mcm2 ragam org ni..bl muhasabah dri blk..sbnrnye..mmbazir wktu kte klu kte kapel putus kapel putus kn..

cinta pd Allah adalah cinta yg plng hakiki..die xkn tgglkan kte..whenever we need Him..He will always by our side :)

Natasha Muin said...

beb, ko bley jadi penulis arr...ko very the talented dalam bab2 penulisan...huhu..tuh hari tu aku ckp dgn ko ,nak buat skrip sama2...oh yeah, i got my blog baaack!!!..check it out yeah?

Senoaji said...

waaaaa... ademmm deh baca tulisan mu... hmmmmm jadi berasa pergi ke jiran lalu terbang ke awan

farahk said...

thanks kak gie,
btul membazir waktu hnya kerna kapel.
farah sokong..cinta Allah adalah hakiki.:D
INSYALLAH..ade jodoh.aminn

farahk said...

sha!!
tak lah..bm aku tunggang langgang!ahaha..nanti la aku blajar bahasa baku mcm datuk A.samad said.very adorable.hihi.
then sesuai la jd lebih hebat drp PGL3.muahaha.ade hati nk lawan PGL.:p
MIss lagu gusti puteri-katakan,huu

farahk said...

haha..kakek ku..
terbang ke mari malaysia ya!