Sunday, February 8, 2009

perjuangan

perjuangan aku masih belum selesai..masih banyak yang aku belum tempuhi dan aku insyallah akan bersedia menghadapinya.Aku tak mahu peduli sangat dalam pelbagai konteks yang sedia ada.kalau dulu,aku dipijak,,dibuli,dicaci,di herdik,dipinggirkan,di salah ertikan..dengan satu perkataan,MENYAKITKAN.Aku tak mahu itu berulang dan sesiapa yang aku benci waktu ketika dahulu di zaman persekolahan,aku maafkan mereka.terima kasih kerana mencalitkan kenangan indah aku.dengan yakinnya,zaman persekolahan aku tidak menyeronokkan dek kerana mereka!mereka yang membuatkan aku sedih..hanya teman rapat yang menggembirakan aku.thank you. tp segala hal yg terjadi membuatkan aku lebih dewasa dan matang.so,im ready for a new world begin.

lupakan hal tu,kerana hal itu tidak akan kembali lagi dalam hidup aku..

apa yang aku fikirkan adalah masa depan aku yang bagaimana.aku harus berfikiran positif terutama dalam mengejar cita-cita.kamu mesti pelik jika aku katakan aku masih keliru dengan pemilihan course!serius..namun masih ada cita-cita yang aku impikan..cerita tentang diriku,aku ni seorang yg kuat berimaginasi.sampai orang boleh kata aku ini gila kot.huh..aku x peduli..aku meletakkan diri aku seorang yang ingin kerja kuat mencari kesenangan hidup (jgn pula orang kata aku tamak haloba?bukan..insyallah itu bukan sifat aku)...aku sengaja ingin mencari kesenangan sedikit demi Allah kerana segala harta adalah milik Allah..dan jika aku gagal menggunakannya,aku pasti Allah akan menarik balik nikmat hidup aku.aku pernah baca dalam teks tasawur dimana,mmg lumrah manusia mencari nikmat kehidupan sebaik mungkin.moga aku tidak menjadi orang yg lupa diri..
dan yang pasti..aku akan berjuang mngejar impian aku.segalanya ku lakukan demi Allah.cinta aku pada Allah lebih dari segalanya.
jahilnya diri kita jika kita dapat merenung kesalahan kita.jangan hanya menilai kebaikkan diri takut nanti riak!ingat Allah sentiasa melihat perbuatan kita,mendengar luahan kita..nauzubillah min zali'..

No comments: