Monday, February 23, 2009

HARI-haRI Yang lepas

TAGLINE:aku sedang bahagia..mengimbau hari yang lepas!
  • first day:20.02.2009-

jam 6 pagi aku dah bangun.mandi semua!tup papa aku kata bertolak dalam pukul 10 pagi.ad0yai.janji dengan mak long dan mak ngah kemudian teruskan perjalanan konvoi.pak long awal2 dah nak plan makan di kuala sepetang,mEE uDANG.yang masuk majalah tiga tu..sedap la jugak.udang giler fresh and banyak!sambil menunggu mee aku sembang pasal PGL.hehe.tengah dok makan ni,tetiba ade benda merayap kat kaki aku.mak 0ihh!kucing comel nyew..tapi malas nak mati itu kucing..aku gerak2 kan kepala kucing tu boleh buat tak tahu.terlebih makan udang la tuh.huu.hujan renyai dan lebat menyambut kedatangan aku.singgah kULIM,KEDAH kejap.paklong ak tido sana manakala aku n fam terus ke PENANG.malam tu kat umah kenduri ada acara merewang.potong segala bawang,badam la hape la.lewat kul 11 lebeih pm br dpat lena tido.

  • second day:21.02.2009-
seawal jam 12 pagi.21 febuari.suasana ketika itu kata mama bising sangat.tak abih-abih bunyinya dtang dari handphone aku.ahah.msg dr kawn2 aku yg count down bufday aku.tenkiu. tapi mana aku ketika itu?sedang dibuai mimpi.ye lah penat sgt la katakan.keesokannya,aku terima panggilan dari kedua tokcik aku.mereka nyanyikan lagu bufday kt aku.terharunya.masih ada yg wish untuk aku yg dah tua niyh.hehehe~tenkiu!!tengah hari tu siap2 pergi la kenduri 2 pupu aku tu.its just like my day ouh!dengan tema pink putih.so exclusive and vough gilak!well,lauk kenduri pling ideal and special disna daging kurma.nyum,nyum..tgk kek juga yg masih blum ditingkatkan lagi.belum siap ar..aku ingt kek bufday aku rupenya kek kawin!ahahaha.seharian di kenduri kawin.aku balik tidur di kulim.malam tu siap2 gi makan dekat kedai char kuay tiow.petang tadi aku dah nmpk dah nama kedai tu sungguh special.aku pergi celebrate dengan mama papa of course paklong join aku.hee.balik pada makan singgah kedai kek.ajak tokcik datang makan kek yang dia teringin nk makan tu.pakteh pulak menghidupkan api untuk aku tiup lilin kek bufday.huu.terasa macam budak kecil la.hee.terima kasih pakteh.dah lama tk tiup lilin kek.HAPPY BELATED BUFDAY FARAHK!moga pjg umur dan murah rezeki.semoga aku dpat menempuh alam kehidupan ini dengan lebih matang.terima kasih YAAllah kerana mengizinkan aku melihat dunia hingga kini.amin:D
  • last day:23.02.2009-












sebelum pulang ke Port Dickson.mama n papa memerun/bakar sampah di halaman belakang umah maktok yg giler luas.tak larat buat 2 orang.hehe.acu aku belikan cendol sg ular.sedap.tanpa plan apepun,tetiba mak jang kata nak buat pasembor.tokcik nab pulak masak nasi lauk daging,kari dan berbagai.pak ngah belikan roti canai.sedap2 belaka.terima kasih.gembira sangat!mana taknya.dah lama tak berkelah di belakan rumah maktok.byk nya nostalgiknya disana.kena tungau la.mandi sungai la.mmg happening waktu dulu2.erti kata lain,bahagianya aku!balik dalam pukul 3 pm.hujan lebat mengiringi aku sekali lagi...seolah menangisi perpisahan ini.puas betul aku kali ini.Alhamdulillah.sepanjang perjalanan byk berlaku accident.mungkin sebab hujan lebat,jalan pun licin.haih,hati2 la bawa kereta tu.,.jgnla laju sangt dong!huu.SEKIAN,TERIMA KASIH.
~FARAHK~

1 comment:

Natasha Muin said...

comel nye kucing ituu!!!...meow meow!!!grrrrrr...kunjung la blog aku yg ke-156 ...
http://www.driftersanddreamers.blogspot.com