Monday, March 9, 2009

kamus hidup banduan

TAGLINE:seorang banduan telah tercekik tulang ikan.
macam mana nak mula ya?aku hari ini berjaya buat bengkang.sehijau warna daun pandan,semanis pembuka selera dan sewangi haruman nya!ahaks..bukan itu yang aku nak ceritakan.itu hanya gambaran aktviti aku hari ni.buat kuih.huhu.

pecahan dari tajuk entri aku.aku mulakan dengan kamus!
setakat ni,aku tidak mampu berpisah lagi dengan kamus aku.bayangkan aku jaga kamus tu sejak dari darjah 6 lagi!hampir 6 tahun la?hehe.walaupun ada koyak2 skit.tapi sangat membantu aku mencari perkataan yang sukar tuk aku fahami.alhamdulillah..kamus tu harta paling bernilai buat aku.agaknye sampai bila aku akan simpan kamus tu yerk?harap2 kamus tu tak rosak.hee

hidup aku kali ni berserabut sikit.12 mac 09,tarikh yang paling aku pikirkan selalu.kira2 lagi 3 hari lagi!aku bercadang nak pergi tengah hari sikit.so,tak byk cik adik,cik akak,cik embun,cik siti datang tanya pada aku.keputusan SPM ni benar-benar menggugat ketabahan aku.almaklumlah,penentu satu langkah lagi untuk ke hadapan.haish,tak boleh la..asyik ingat je selagi tak kluAr keputusan tu selagi tu lah minda aku ke alam migrain!Allah bagi lah petunjuk!berilah sedikit pun jadilah..tanamkan jiwa ku dalam keredhaan dan kesabaran.izinkan aku ya Allah.amin..

sebut hal banduan niy??tentu korang terpikir pasal penagih dadah yang merompak!?pembunuh misteri dan lain2?haha.bukan.tentang cinta tiga segi.aku dengar lagu tu hits sangat?jiwang keret lah.hehe.bole buat orang lentok dengar lagu tuh.aku lentok?tak mungkin...aku seronok aje dengar bukan nak lentok-lentok ni.cam tak sesuai je.kuikui:D

jadi penghayatan aku dari sebuah kisah nabi Muhammad S.A.W. yang disampaikan oleh ustzh siti nurbayah hari ini sungguh memilukan..teresak esak aku tadi!huhu.kisah
rasulullah dan saat2 kematian rasulullah..kalau lah aku dapat berjumpa dengan Rasulullah kan??:)

3 comments:

MiSs aNySs said...

nice blog!

farahk said...

hey..thanks!
sorry ye kalu ada posting yg awak tak faham.
terutama kalu time saya mengarut dalam bi..
bdak br bleajar..kuikui

farahk said...

hey..thanks!
sorry ye kalu ada posting yg awak tak faham.
terutama kalu time saya mengarut dalam bi..
bdak br bleajar..kuikui