Thursday, March 12, 2009

sedang kamu asyik bercerita tentang spm,aku pun tidak terkecuali

lala..tak lah sehebat korang,tak lah sehebat adik beradik kamu,taklah sebagus sesiapa pun yg menjadi pelajar cemerlang atau sape2 aje la!yang penting result aku terbaik buat diri aku!terus terang dengan tidak malunya aku berkata benar bahawa masa trial aku,aku tiada A~!,pernah FAILED!serius..semua cikgu complain.tak terlepas mendapat perhatian cikgu paling menakutkan di sekolah aku,cikgu heama!mak datuk!!
suara-suara sebelum exam:~

cikgu bm aku kata:"Hmm..saya tak yakin murid saya dalam kelas ni bole dapat A dalam spm nti.tgk kamu punya karangan.MasyaAllah.kila(kwn kelas) je sy yakin sikit."
cikgu tusyen bm aku pulak berkata:"farahin.,karangan kamu baik cuma kamu describe karangan kamu ni detail sangat!(2 3 kali dia tegur aku tentang hal ni)"
cikgu tasawur aku:"tgok,kawan india kamu ni bole dapat A1.macam mane kamu tak boleh?(time tu sebak giler!nape subjek yg senang tu aku tak ley score?)"
saat sebelum exam cukup menggerunkan.dan saat nak exam!aku cuba lebih berusaha..dah selesai exam,aku bertawakal giler2..
trial spm aku memang buat aku rasa rendah teramat rendah diri..aku khuatir jikalau sama dengan result spm sebenarnya!
harini,aku btul2 amik keputusan pergi pagi aje la.tgk je dak2 yg dpt result terbaik.menunggu dan terus menunggu..cam flight delay pun ade nak amik result nih.ntah ape masalahnye ntah.dtg kul 11 dapat result kul 1..adoi..sekolh lain dah tau keptusan dah tepat kul 10 pg dah ley tau tapi kitaorg!!tunggu lama giler.kawan aku dari perak dah tanya dah camne?aku terpinga-pinga lagi!dalam hati aku"kalu pergi ikut time aku nk pegi tgh hari tu lagi bagus!xde menunggu penuh debaran.aku mula2 cool tetiba boleh jadi gelabah.?!mmg betul la diorang..sengaja ..ee..dah umum siapa cemerlang suma,masing2 berebut amik result masing2.aku pun tak terkecuali lah.lepas tuh,jeng3x huh!!!terkejut beruk aku tgk result aku!hehe...alhamdulillah aku menangis kegembiraan,tapi kawan2 aku silap faham ,diorang ingat aku dapat result teruk.bukan..tangisan ini adalah tangisan kegembiraan.pernah korang merasainya?tak kot...trial korang dulu dan result korang mungkin gah sangat!kalau tidak gah mana pun,korang masih ada A??~tapi aku tidak...result aku paling teruk...aku langsung tiada A...main area kredit,tak kredit,pass,tak pas ,gagal!itulah aku dulunya.ada cikgu yg tidak yakin akan aku.sedih giler...mmg down perasaan aku.
syukurullah..result aku membuatkan riak wajah papa cukup ceria.Ya Allah,hanya kau saja yang tahu!!!berderai air mata aku depan mama dan papa.aku dah tak peduli dah!aku nak nangis jugak time tu..then start la papa cerita,dia sebenarnya tahu result aku macam mana dan hari keputusan dia cakap dalam diri dia bahawa dia tak kisah berapa pun anak dia dapat!dia tak expect pun aku dapat A..aku pun tak expect langsung sebenarnya!aku tak terlupa untuk antar sms dengan cikgu tusyen bm aku!~

aku:alhamdulillah.saya dapat A untuk subjek cikgu.terima kasih kerana menegur kesilapan saya masa tusyen dulu.
cikgu azmi:cikgu memang risau jugak bm kamu.alhamdulillah.spm ni permulaan untuk terus cemerlang dalam bidang yang kita pilih.g.luck
aku :sy pun risau gak aritu.apepun,tima kasih cikgu...

HEHE.:D.apelah daya aku untuk lakukan sesuatu selain hanya berdoa pada Allah.puas aku berdoa supaya aku punya harapan yang sedikit cerah tuk masa depan?!alhamdulillah,Allah makbulkan doa aku.buat pengetahuan korang juga,sebenarnya aku memohon agar Allah beri petunjuk pada aku.dan aku menerima nya.aku sentiasa dibayangi segala petunjuk dari Ilahi itu sebelum menerima keputusan hari ini!hah!kerana itu lah aku menangis giler2 bukan sebab kecewa!tapi aku bersyukur dengan segala apa yang aku minta dari Allah supaya mendapat yang terbaik!tertunai akhirnya!MasyaAllah..kalaulah korang dapat merasai apa yang aku lalui sebelum menerima keputusan ini.mesti korang juga menangis sperti aku!tak dapat nak ungkap lagi bertapa terharunya aku,bertapa tenangnya aku untuk menerima keputusan!ada sikit kot keresaHannya.he he he..tapi kesemuanya aku boleh katakan kat korang!AKU PUAS HATI,IBUBAPA AKU PUAS HATI!alhamdulillah..sekali lagi terima kasih Allah.ini semu pertolongan dari-Mu!aku tahu itu..arghh..tak dapat mengambarkannya pada korang !!

9 comments:

Miss Izah Mohamed said...

nway, congrats dear..
xkesah laa dpt ape pn..
teruskan usaha..
perjalanan kite masih jauh lg kn.. :)
all d best in wutever u do!

farahk said...
This comment has been removed by the author.
farahk said...

terima kasih akk!
terima kasih kerna berkongsi kegembiraan dengan saya.
Alhamdulillah.
insyallah akan dtg lebiyh lagi usaha sy.

emma songall said...

Hyep Farah.
TAHNIAH....TAHNIAH!!!
this only jz a begnning.
perjalanan masih pnjg.

btw, pilih courseline yg anda mnat.
jgn salah wut plihan k.
u can ask me anything if u want.

farahk said...

thanks!
bole ke?anythings?hehe..
nak!nak!byk mau tanya..

Natasha Muin said...

aloo..haha aku cukup risau waktu kau menangis .but skang aku faham.Im very proud of you.congrats.

p.s ko nampak x anak si vishu, rishi tuh?

fezaL Mohd said...

congrat.
wat pilihan terbaek

trus kn perjuangan. ;)
dlm menuntut ilmu

farahk said...

alhamdulillah again..
hope sgt dapt gi mane2!guys,please pray for me yap!
saya da berazam will put more effort to continue my future.
dreams will come true!
amin.amin..ya rabal alamin..

farahk said...

aku nmpak ank vishnu before taked the result