Sunday, March 29, 2009

sekadar yang lepas..itu pun aku masih teruja agik~!

lala..tahun 2007 pengakap buat ekspedisi..huhu.extreme giler keh?org lain tak kowt,aku surang je yg rase bnda tu susah..kuikui.mula2 sampAi masing-masing tak mau bawak beg.aku surang terhegeh-hegeh bawak beg merah yg striking sgt.ntah apa aku isi dlam beg tuh ntah,berat ya amat cam bawak batu.ahaha.kami diberi penerangan oleh ranjer tuh.hmm,ranjer tu cam jaafar 0nn lah!!ala,cam adik beradik,sepupu sepapat muka dia.lebih kurang aje.huh,abaikan2..masa nak pergi punya la semangat.dia tunjuk segala tanaman yang ada kat situ.0h ye,maafkan aku.aku lupa nak bagitau lokasi kitaorng kat mana!sorry,sorry..tempat ni namanya FRIM di KEPONG,SELANGOR!indahnye masuk kat sini.sejuk aje..

dalam dok tunjuk segala tanaman semua tuh,tak sedar kawasan yang kitaorng redah menjadi semakin curam.alamak!tercungap-cungap aku.sampai satu masa tuh,aku kata kt 'jaafar onn' tu aku gv up arr nak naik sampai atas.nak kena mendaki semua.yang best nye.time aku stop kt tgh jalan tuh,sekumpulan warga emas memotong aku!ahahaah.kuat giler diorang!budak2 lain semua berhenti tunggu aku.dah aku rasa serba salah.teruskan aja lah,sian tgk diorang!diorang tak kesian ke tgk aku??huhu.'jaafar onn' kata aku rehat dulu.biar dia ngan sekumpulan yang lain naik dulu.aku pulak ditemani atiqah and sekumpulan budak pertolongan cemas.ye lah,mane la tau aku terseliuh kaki ke,pengsan ke kan!huhu.setiap kali aku cam rase down sgt!well,seperti biasa atiqah sentiasa cheer lead tuk aku!tenkiu weih..alvin(ketua pengakap aku yang giler baik) pun turut support.he is very good chinese guy loh.hehe.straight A dia dapat.so bijak and active!salut to you alvin!dah kena cheer lead,aku pun teruskan lagi.terdengar suara budak2 kat atas tgah nyanyi lagu pengakap ar,bg support..menjerit-jerit suh aku naik!al maklumlah,yg istimewanya tujuan kitaorng nak naik jambatan gantung.so kalu aku tak teruskan sia-sia ajelah.dah sampai kat atas tuh,semua orang tepuk bersorakan.wah,terharu aku deyh!menangis!huhu.tak kira dah leng chai ke,cowok ke or 'jaafar onn' ke?!semua tgk aku menangis.kuikui.okelah,finally dapat la aku naik jambatan tuh.time tu pulak yg guide kitaorng suh jalan perlahan-lahan.jambatan tu goyang kan.dalm ketinggian berapa aku tak ingat tapi kalau terjun/jatuh sure mati terus lah.tada patah tangan ke apa ke!aku ni bawak kamera so tangkap la permandangan dari atas tuh.


nak pandang bawah tak berani ouh!seram.gayat jugak aku niyh.:P.setelah beberapa minit,aku turun and time tu,aku turun perlahan-lahan jugak.batu kat situ tajam-tajam.sakit kaki aku pijak batu tuh.adoyai.thumbs up from 'jaafar onn'!dia kata...bagus la you ada semangat!ye iyeh...padahal semangat tu aku dapat dari atiqah,alvin dan mereka2 juga!kuikui.tapelah.puas hati aku!dalam perjalanan turun..hujan giler lebat!lagi slow pergerakkan aku.sebab segala batu licin kalu pijak.haih.mcm2 dugaan sungguh.habis basah kuyup sesampainye aku kat pondok menunggu.lama jugak hujan dan sebenarnya kitaorng tunggu abg boon keong and he gengs.terperangkap ke kat atas??pelik sebab lama sangat!padahal seingat aku dia ada kat belakang aku time tuh.Hmm.,rupenya!dia jatuh tadi.patut lesap..kesian giler.orang kena papah dia.kecoh kejap la hal tuh.hujan dah reda,kami beli air kt gerai jualan ..dan bas pun sampai nak amik kami pergi ke kantin dekat FRIM tuh..yang kelakar,tokei bus tak kasik duduk!ahaha.ye la basah kuyup la katakan..berdiri la kitaorang dalam bus tuh.muahaha.smpai kat kantin..yg mana nak tukar bj pergi la.100% kot tukar!haha.siap segalanya..pergi kantin makan!well,alvin telah tunaikan janji dia time kami mendaki tadi.dia belanja aku minum milo panas!waaa,gentlemen la ini leng chai!kuikui.so sweet!thank you alvin!!

----------------

abih je disana..terus menuju ke mid valley.bukan buat apa pun.cuci mata je..masing2 berpecah.aku dan atiqah berdating.hahaah.kitaorang beli McD(take away) then mkan kat tengah2 orang lalu lalang situ.siap dok bersila.ahhaa.tak kesah la kan.orang kl bukan nya peduli pun aku nk buat.aku izinkan korang peduli dengan tingkah laku aku jika aku kelihatan sungguh tidak senonoh ye!jgn tengok je time tuh,tegur kalau aku silap!!hahaha.

dari kiri:tira,faten,tuan blog!,miss eva(cikgu practical),mirae,atiqah
masa berkumpul nak balik tu..cikgu azmi nampak A.Samad Said.terus menerjah sasterawan tu dan salam.kitaorang gelak je tgk perangai cikgu tuh.


So..balik la lepas tuh..


p/s:next time nak pegi jugak tree top walks kat Sg Sedim,Kulim.KEDAH.jambatan tu fully besi kot.tada goyang2..haaha

2 comments:

farahk said...

cantiknye ciptaan tuhan.aku suka gambar pokok tu.
sgt suka!

emma songall said...

okayh.
suka pic pokok dari mawah tue.
mmg cun!