Wednesday, April 22, 2009

hati ni tak menentu lah.kadang-kadang dah rasa bersedia,tp terselit pulak gemuruh yg amat sgt!adeh..kalau nak ikutkan hati.mahu saja tinggal di rumah tapi mengenangkan kembali azam dan cita-cita aku.kena lah tempuh juga.ala,kata mama..tak lama mana pun belajar tuh.hmm,bila pikirkan balik.betul apa yang mama cakap.tgk kehidupan abang aku,dulu aku ikut hantar dia masa mula-mula nak masuk kolej.lpas tu,pejam celik(2x).dah grad.kini sudah kerja.cepatnya waktu tu berlalu.baru je rasa semalam ambil result SPM.dalam tak sedar dah lebih sebulan dah perkara tu berlaku.semacam nak menangis je rasa.sebab aku ni susah sikit nak berjauhan ngan parents!haha....tak,tak..gurau jeh!hidup mesti diteruskan,kuatkan azam dan tetapkan niat..

berjanji lah padaku Ya Allah..Kau izinkan aku untuk berjaya.biar apa jua keadaan yg bakal aku tempuhi.Kau sentiasa di sisi aku.biarlah juga aku menerima kutukan dan kritikan waktu ini tapi tidak akan datang.apa yang penting?KESABARAN(nada wonder pets.huhu).

tiap saat berlalu pergi.kalau nak countdown mmg tak sampai setahun aku akan melangkah mana-mana.sementara tunggu upu ni actually aku rasa macam confirm masuk college dulu.but wait..belum pasti sgt.tp ye kowt?ntahlah takut upu tak dapt,college tu pun melepas.kesudahannya nanti tak belajar pulak aku nanti.haih..dan waktu ni aku tak buat apa-apa di rumah ni.goyang kaki,menguyap mulut nih.huu~Hmm,tp benar ke aku akan dapat IPTA?masih berlegar-legar dalam otak.sakit kepala.haih,risaunyer aku.ingin aku panjatkan setinggi tinggi harapan padaMu Ya Allah,izinkan aku mendapat tempat di IPTA.bantu lah aku..namun jikalau takdir Allah menempatkan aku selain dr IPTA.aku cuba menjadi seorang yang terima dugaan dengan tabah.insyallah.pasti ada hikmah disebalik itu.aku pasti!janji Mu benar Ya Allah.aku tahu..

jadi sekarang,aku perlu bermunasabah diri.dan minta tolong pada semua doakan permintaan aku menjadi kenyataan.insyallah.tidak lebih dari ini aku mintak pertolongan dari kalian.hanya doa..yg selebihnya adalah kuasa tuhan.yang Maha SegalaNya.Sesungguhnya Dia dapat Mendengar,Melihat dan Mengetahui niat sebenar kita.Wallahualam

No comments: