Wednesday, May 6, 2009

kata manis di mulut,di hati memendam seribu bahasa
jika aku menipu..
aku takut aku akan gagal.
jika aku senyum..
aku takut ia memberi kesan yang sekejap
jika aku menangis..
aku takut dianggap mengada-ngada
jika aku membisu..
aku takut dimarahi semua.
jika aku berlari..
aku takut aku akan jatuh ke tanah.
jika aku ketawa..
aku takut ia akan menganggu ketenteraman umum.
jika aku merenung..
aku takut orang akan pengsan melihat aku.
jika aku berangan..
aku takut impian aku itu ibarat pak pandir.
jika aku bersungguh-sungguh..
aku takut minda aku terdesak
jika aku mencuba..
aku takut aku menyusahkan dan gagal.
jika aku yakin..
aku takut aku akan menjadi seorang yg over confident sehinggakan org menyampah.
jika aku berjaya..
aku takut aku akan menggunakannya ke jalan yang salah
jika aku mati..
aku takut amalan-amalan aku yang asih belum cukup untuk berada di samping Allah.

No comments: