Thursday, July 8, 2010

planning of the year..entahlah

saja suka-suka merancang suatu perjalanan yang indah belaka.tapi macam boleh??sebab tak tahu la sama ada mak-mak kawan aku kasik ke?
aku plan nak naik train hingga ke butterworth.harga nye tak lah semahal naik bas!jadi,aku prefer ktm .
just imagine eh..
this is what i want to start first..
aku bersama tasha,atiqah, dan shiqim.kalau dapat kami berempat ni ..memang teringin nak jejak kaki ke penang!kampung halaman aku tuh.lala~
so nak naik train ni sebenarnya kena bermula dari seremban menuju ke kl sentral.haa!dari kl sentral baru boleh tuju ke butterworth.
sampai sana dah tak kisah sangat..ada sedara mara boleh jemput.tapi disebabkangroup travel ni,,tak mungkin lah aku nak menyusahkan sedara aku tuh.jadi??apaa nak buek?haa,kan umah kawan aku kat sana tuh,si fatin tuh.ahaaks.tumpang la tido umah dia?atau share saja tido kat hotel kt feringgi ka?tg bungah ka?gurney ka?dah share tu murah sgt lah harga hotel!atau berkemah?>huhu.
then,kalau dapat si fatin join tiduq hotel pun best juga.ramai2.actually kat penang pun ada homestay ka?chalet ka?mcm senang sgt lah!
target ke sana opcos la waktu si fatin yg satu ni tada class..aku cakap betoi..bukann senang nak plan semua ni.dan aku sendiri dah tak sanggup nak lukakan hati sesiapa lagi.
benda2 ni semua seronok..memerlukan kerjasama semua orang.harap2 tercapai la cita2 aku ni.aku kAlau dah sampai sana.dah tentu aku nak call cousin n kawan aku kat uitm Merbok!sape lagi si lin comei dan dayang sweet!haa.,sgt tak sangka mereka berdua satu tempat.belum berkesempatan cuti lagi!
yg tak best..hujung tahun ni mmu tada cuti.melopong saja lah ye!
kalau jumaat hingga sabtu tak cukup..boleh je tambah cuti bg lengkap seminggu.aku nk kena tgk la cuti sem aku ni.makin lama makin berkurang!tu yang tak best..
mmg pasti nak ajak diorang rasa masakan utara!
aku sendiri dah rindu sangat la pada nasi daging mak aku.eh..mak aku dok PD je!boleh je kot mintak dia masak bila2!
ada laksa utara yg pior!mee rebus!!mee udang!!nasi ikan tok cik!!kuah kacang tok lang!char kuew tiow telur ayam dibasuh ka?telinga keling tok teh!(haa,apa pulak telinga keling ni??)..jengjeng..dan paling feveret seluruh ahli keluarga tok wan khir adalah pasemboq mak jang!perghh..cedap2 ouh..
(*aku asalkan malam menjelma,aku asyik pikir makan saje!kalau boleh suma nak balun!!)
aku mahu tadah tangan aku..semoga rezeki ada untuk kami melancong ke penang!tak habis penang..kita terjah kg belah mak aku kat lenggong ke?taiping ker?sungkai ke?umah pakteh kat ipoh ke?umah tok shiqim kat batu gajah ke?(suka hati je aku cakap kt batu gajah??hee.toi ka?)
banyak plan ni weih.

dua masalah utama sekarang ni!!
  1. cuti semester kami tidak samaa:((
  2. keluarga kami bagi ka?
 hanya Allah sahaja tahu rancangan ni berjaya atau tidak..:,)


aku suka plan ..sebab tu cita2 aku tertumpu pada events planner!insyallah..tapi aku serius  juga pada HR atau BANKING.dun play,play with pegawai bank yang surang ni!events planner tu side income jeh!hunga,hunga.

1 comment:

ain said...

yg utama sekali kaki aku kena pulih cepat..nak jalan banyak nih!hehe